سفرنامه روابط عمومی شرکت کارمانیا در مورد BYD S6

این متن بدون تغییر از کنال گروه کارمانیا در تلگرام نقل می شود و از طرف روابط عمومی شرکت کارمانیا به عنوان سفرنامه منتشر شده است.

سفر نامه بی وای دی اس ۶(قسمت اول): در صبح پنجشنبه مورخ ٢٧/٣/٩۵ مدیران ارشد شرکت خودروسازی کارمانیا تصمیم گرفتند تا سفری بیاد ماندنی از عزیمت این پدیده بی وای دی یعنی اس ۶ را از شهر تهران به سمت کرمان و ارگ جدید بم، جهت تجدید پیمان و دیداری مجدد با خط تولید شرکت خودروسازی کارمانیا که در مراحل پایانی تکمیل وپیاده سازی می باشد و نیز گذراندن تست های سنگین و جاده ای و بیابانی مهر تاییدی باشد بر این کلام که بی وای دی اس ۶، سربلند از هر جهت.

BYD-15

“استان کرمان در جنوب شرقی ایران و پهناورترین استان ایران است.کرمان در حدود ٧٠٠٠ جاذبه تاریخی دارد که ٧٠٠ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است. ”
مراحل اولیه مقدمات این سفر هیجان انگیز جمعه و شنبه محیا و در صبح روز یکشنبه یک دستگاه بی وای دی اس ۶ سفید رنگ با تیم متخصص و ادمین گروه که خود یدطولانی در رانندگی حرفه ای دارد، از تهران عازم کلوت های شهداد و آبگرم سیرچ شدند که در نوع خود سفری هیجان انگیز توام با تجربه ای خاص و به واقع برای اولین بار در ایران با پدیده کمپانی بی وای دی، اس ۶ بود.

BYD-13

مسیر حرکت این سفر رویایی تهران، قم، کاشان، اردستان، نایین، اردکان، یزد، مهریز، رفسنجان، کرمان، ماهان، شهداد، گلباف و در نهایت بم بود و همین مسیر نیز با اندکی تغییر جهت بازگشت در روز پنجشنبه ٣/۴/٩۵ تعیین گردید.

BYD-14

هدف اصلی از این تقریبا ایرانگردی انجام انواع تست های مرسوم و نیز غیر قابل پیش بینی بر روی بی وای دی اس ۶ بود تا در سخت ترین شرایط جاده ای، بیابانی و کوهستانی و نیز انواع شرایط اقلیمی این خودرو همانند تمام تست های جهانی انجام شده بر روی آن سربلند از هر جهت از این وادی با گردنی برافراشته به شرکت خودروسازی کارمانیا باز گردد و تمام تمایزهای خود را با غروری وصف ناپذیر به دیگر رقبای خود نشان دهد.

BYD-12

به نقل از ادمین مسیر اتوبان تهران تا قم با فیکس کردن سرعت بر روی ١٢٠ کیلومتر بر ساعت بوسیله سیستم کروز کنترل با آرامشی وصف نشدنی سپری شد بصورتی که گهگاه هیئت همراه نگران بی صدایی بیش از حد موتور خودرو و عدم بازتاب صدای موتور به داخل کابین از جهت اساسا روشن بودن خودرو می شدند!!! و به شوخی می گفتند این خودرو واقعا کم مصرف است چون اصلا مسیر رو با موتوری خاموش طی می کند!!!

BYD-4

لازم به توضیح است که مصرف سوخت نیز بدقت با تنظیم کیلومتر شمار دیجیتالی بر روی صفحه TFC کنترل می شد. بعد طی شدن نصف این مسافت با توجه به روند حرکتی نرم اس ۶ تصمیم گرفتند تا مود ECO رو در اس ۶ تست نمایند که در پایان بزرگراه با نتیجه ای شگفت انگیز مواجهه شدیم.١۴۵ کیلومتر مسافت کلی اتوبان تهران – قم می باشد که با پیمودن نصف این مسیر و بدون روشن کردن مود ECO، با یه محاسبه ساده مصرف سوخت همان ٩/٨ سیکل ترکیبی بود و با روشن کردن مودECO و پیمودن بقیه مسیر و محاسبه مجددا با شرایط یکسان، ادمین به عدد مصرفی ٨/۵ تا ٩ در سیکل ترکیبی رسید. ادمین تقریبا تمامی موارد اس ۶ رو تست کرده بود جز این یک مورد. کاشکی دوربینی مهیا بود و اون لبخند رضایت ادمین قابل ثبت می شد.

BYD-6

سفرنامه بی وای دی اس ۶(قسمت دوم):پس از سه روز متوالی تست خودروی اس ۶ در کلوتهای شهداد و بیابان های  ماهان وشهر زیبای بم که نمادی از عظمت ایران و افتخار هر ایرانی در فرهنگ و تمدن است دیگر قصد بازگشت به مبدا را کردیم.در راه بازگشت واقعا قصد جان این خودرو را کردیم تا هر فشار و مصیبتی که می شد به آن وارد کنیم. در ابتدا تمام وسایل را در فضای صندوق عقب خودرو گذاشتیم.

BYD-5

چهار نفر سوار این غول بیابان نورد شدیم و زدیم به جاده. بقول یکی از زیبا ترین شعر های گروه چارتار جاده می رقصید به پای این خودرو. هوا امروز بسیار گرم بود(٣۵ درجه)  در میانه راه کرمان رفسنجان از جاده خارج شدیم و وارد تپه های ناهموار و پر شیب و سربالایی های تند شدیم.  کولر خودرو در درجه شدت سرمایش ٢ بود و بواقع سرمایی  بسیار دلپذیر  در داخل خودرو حکم فرما بود.

BYD-2

اول نگران این بودیم که با توجه به نبود دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، فضای پشت کمتر خنک شود و مجبور شویم شدت کولر رو بیشتر کنیم.ولی اینجا بود که به طراحی و نوع نگرش طراحان اس ۶ آفرین گفتیم، زیرا چنان دقت و وسواسی در طراحی جز به جز این خودرو دیدیم که مثال زدنی بود. مثلا طراحی سیستم تهویه وشدت پرتاب باد این سیستم بصورتی مهندسی شده و دقیق بود که سرنشینان عقب از باد خنک کافی برخوردار بودند که این مرهون کولر بسیار قوی و مهندسی هوشمندانه فضای داخلی این خودرو بود.

BYD-3

همانطور که اشاره کردیم قبلا، یکی از دغدغه های امروز همه خودروسواران مصرف سوخت خودروی خود است. اس ۶ با ۴ نفر سرنشین و بار در صندوق عقب وبا سرعت فیکس شده ١٢٠ کیلومتر در دور ٢۴٠٠ با کروز کنترل خود و کولر روشن دور ٢ ، طبق تمام نتایج های تست های بین المللی مصرف سوخت ٩/٨ را نشان داد. و با روشن شدن گزینه ECO این مصرف به ٨/۵ کاهش یافت. موتور بر قدرت ٢۴٠٠ سی سی و مصرف  ٨/۵!!! حتا این مصرف حدود نیم لیتر از روز گذشته هم کمتر بود. البته این امر طبیعی بود چون امروز صبح و قبل از حرکت اس ۶ تنظیم موتور شد بر اساس آب و هوای ایران.

BYD-8

شاید این جمله ادمین بوی تبلیغاتی بده ولی باید اذعان کرد که پیمایش ۶٨٠ کیلومتر با کولر روشن و وزن سنگین سرنشینان و مقدار بار قابل توجه در بیابان ها و جاده های مسیر کرمان به تهران با مصرف ۶٠ لیتر بنزین از حجم ٧٢ لیتری باک این خودرو، یک پدیده است، یک آرامش بزرگ و یک صرفه اقتصادی چشمگیر. در نظر داشته باشید  که موتور پرقدرت  اس ۶، ٢۴٠٠ سی سی می باشد.

BYD-10

این سفرنامه با تمام بی خوابی هایی که بهمراه داشت لذت ۴ شبانه روز بودن با این پدیده تازه وارد به بازار ایران رو برای ادمین و بویژه تیم متخصص و فنی بهمراه داشت. تستی که مارا راسختر و استوارتر از گذشته در مقابل تمام ناملایمات و سختی های این راه  دشوار آبدیده کرد و متعهدتر.

BYD-7

و اینبار با اعتقادی بیشتر و محکمتر به انتخاب خود ، آماده خدمت به مشتریان و تمام دوستداران برند بی وای دی و کمپانی کارمانیا که زیر مجموعه  یک هلدینگ بزرگ و قطب سوم اقتصادی ایران یعنی گروه صنعتی کرمان خودرو است، می باشیم و در این راه به نکات و سخنان تک تک شما بزرگواران و دلسوزان جهت تکمیل فرایند بهترین خدمت رسانی  به شما مشتریان عزیز، گوش دل می سپاریم .

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 555 تاريخ : جمعه 4 تير 1395 ساعت: 3:44